30 d'abril de 2020
L’objectiu del servei és rebaixar la tensió de conflictes arran del confinament per mitjà d’assessorament expert en mediació
La Diputació de Barcelona, a través de l'Àrea de Cohesió Social, Ciutadania i Benestar, ha posat a l'abast de la població la Línia d'atenció telefònica de suport a la convivència, una nova funcionalitat del Servei itinerant de mediació ciutadana (SIMC).
L'angoixa davant del context d'incertesa actual, que es tradueix en una major susceptibilitat, unida a la permanència de veïns i veïnes als seus domicilis, pot derivar en un increment de queixes i molèsties. L'objectiu d'aquest servei és proporcionar eines no presencials per ajudar a gestionar els conflictes de convivència de manera autònoma per mitjà d'assessorament expert en mediació. D’aquesta manera, es vol rebaixar la tensió derivada de conflictes de convivència entre les persones, arran del confinament a les seves llars.
Com funciona?
Un cop feta la sol·licitud a participacio@vacarisses.cat, una mediadora professional es posarà en contacte amb el veí o veïna implicada per oferir-li assessorament en la gestió del conflicte.
Quin tipus de conflictes s’atenen?
S’atenen tots aquells conflictes que afecten la convivència veïnal: sorolls, vibracions, olors, humitats, males relacions, etc. També aquells que afectin la convivència familiar de caire intergeneracional: entre pares/mares i fills/es, avis/es i nets/es, etc.