17 de novembre de 2022
El massatge infantil i el vincle, i la seguretat a l’hora d’utilitzar el primer mòbil han estat els temes que han tractat els dos primers tallers de la programació
La programació de la Formació per a les famílies compta amb uns Imperdibles que tenen l’objectiu de proporcionar coneixements i eines imprescindibles en temps de criança. El primer taller, que va tenir lloc a l’octubre, va ser Massatge infantil i vincle. Hi van participar 11 famílies amb els seus infants d’entre 9 mesos i 3 anys. Les va acompanyar la Montse Jiménez, mestra d’educació infantil, pedagoga, doula i educadora de massatge infantil a Mamá Maná: “Una persona no aprèn a estimar estimant, sinó que aprèn a estimar sent estimada i això parteix de l’amor que les persones de referència donen a la criatura des dels primers moments de vida. Així doncs, us animo a mostrar afecte cap a les vostres criatures, que passin temps de qualitat, que juguin, que tinguin una mirada incondicional i que acceptin que totes ens equivoquem i que això és un camí infinit d’aprenentatges’.
El segon Imperdible, El primer mòbil. Fem-lo segur, s’ha fet al novembre i ha comptat amb 21 participants. Amb un discurs molt apropiat per al públic jove, el Genís Margarit, enginyer en telecomunicacions i professor a la Universitat Pompeu Fabra, pare de dues noies i persona implicada a Vacarisses, ens va parlar dels riscos que s’amaguen darrere el mòbil i les seves aplicacions. Va encetar reflexions a partir d’alguns enganys que han sofert persones famoses i d’altres amb un perfil menys públic. En aquest sentit, una mare assistent va explicar que, a vegades, les famílies donen per sabudes coses i que t’adones que ha faltat alguna conversa i que calen molts coneixements per tractar-ho.
La cuina menjador de l’escola bressol El Xic albergarà el proper Imperdible, el 13 de desembre. Sota el títol El menjar i les emocions, anirà a càrrec de personal de l’EAP Montserrat: el referent de Benestar Emocional i Salut Comunitària, Aleix Hildebrandt López, i la dietista-nutricionista Núria-Vinyet Mestres. Tot cuinant unes receptes molt saboroses, ens parlaran d’alimentació saludable i la seva relació amb el nostre benestar emocional. També ens explicaran conceptes com “menjar conscient” i “gana emocional”, i com conèixer la sacietat.
El darrer Imperdible d’aquesta edició de la Formació per a les famílies serà Les primeres sortides de nit i es realitzarà al mes de maig, amb la mirada posada en què podem fer les famílies per prevenir el consum d’alcohol i altres substàncies. Us hi esperem!