Mida

Ajuntament de Vacarisses
Inici
Comunicació Notícies

Estudiants de l’Institut de Vacarisses compleixen un somni, anant d’Erasmus

11 d'octubre de 2022

Erasmus consisteix en un projecte internacional en el qual participen sis països: Eslovènia, Polònia, Turquia, Alemanya, Portugal i Espanya.

En el projecte Erasmus, es fan mobilitats a tots aquests països, per conèixer la seva cultura, la gent i els diferents costums que hi tenen. Es treballa molt tot el tema de la igualtat de gènere, el respecte, la tolerància, etc.

En la mobilitat de Portugal, hem realitzat diferents activitats durant la setmana. Aquestes activitats consistiren en conèixer-nos una mica entre tots els alumnes de la mobilitat, els diferents costums, balls, jocs típics, gastronomia, etc. També la ciutat, parcs, museus, en els quals vam fer activitats d’art. Una de les activitats que més va destacar va ser passar una tarda amb les famílies de Portugal. Consistia en anar en grups unes hores amb les famílies i fer diferents coses que ells proposessin; en el nostre cas, ens van portar a jugar a un minigolf.

Durant tota la setmana, hem treballat en diversos tallers la inclusió i la diversitat. Fent diverses activitats, hem après a posar-nos en la pell d’altres persones que no tenen els mateixos privilegis que nosaltres, ja siguin persones amb mobilitat reduïda o amb discapacitat mental.

Els primers dies vam fer activitats per conèixer-nos més entre nosaltres; eren diferents tipus de jocs, en els quals el tema principal era parlar entre nosaltres en anglès. Durant aquestes, vam parlar amb els estudiants que, com nosaltres, havien anat a Portugal i vam tenir l'oportunitat de començar a aprendre els noms dels altres i conèixer-nos una mica; per exemple, els hobbies, el nom, l’edat, de quin país érem, etc. A la tarda vam anar a visitar l’ajuntament, on ens van parlar d’un pla que tenien per fer la seva ciutat més inclusiva i vam pujar a la torre més alta de Maia, des d’on hi havia unes molt bones vistes.

Per dinar, cada dia anàvem a un restaurant diferent i vam provar el menjar típic d’allí. La majoria de tardes les passàvem a l’hotel.

Dimarts al matí, ens van fer una visita guiada per l’institut, el qual era molt xulo i ben equipat, i a la tarda vam anar a un parc molt popular de la zona per fer un seguit d’activitats, com ara expressar les nostres emocions i sentiments a través de l’art.

L'endemà va ser l’aniversari de la Júlia, una de les professores espanyoles. Vam fer una visita guiada per Porto i, en arribar a l’hotel, li vam fer una sorpresa.

El dijous vam fer un sopar de gala en un lloc reservat per als d’Erasmus, en què vam sopar, ballar, fer fotos i, al final, ens van donar un diploma conforme havíem fet l’Erasmus i un vídeo de tota la setmana.

L'últim dia el vam passar amb les famílies. Cada país es dividia en grups i anava amb la família que li corresponia. En el nostre cas, es van ajuntar les famílies i vam fer una activitat conjunta que era el minigolf.

Finalment, el dissabte ens vam dedicar a fer les maletes i agafar l'avió per tornar a Espanya.

• Estudiants de l’Institut de Vacarisses compleixen un somni, anant d’Erasmus.