2 de febrer de 2021
Per evitar els desplaçaments i el risc de compartir els espais tancats dels locals electorals, i com a mesura per garantir el dret a vot de tot l'electorat davant l'eventualitat de complicacions de salut durant la jornada electoral, es recomana l'ús del procediment de vot per correu a les properes eleccions al Parlament de Catalunya, el 14 de febrer.
Sol·licitud de vot (fins al 5 de febrer)
En cas de desplaçar-se a l’oficina de Correus per tramitar la sol·licitud de vot de manera presencial, s’ha habilitat l’opció de demanar cita prèvia des del web i l'app de Correus o per telèfon.
*RECORDEU: Una vegada l’Oficina del Cens Electoral admet la sol·licitud de vot, ja no es pot votar de forma presencial a la mesa.
L’Oficina del Cens Electoral envia per correu certificat un sobre amb la documentació per poder votar al domicili que s'ha indicat a la sol·licitud. El sobre conté la següent documentació:
L’elector/a ha de rebre personalment aquesta documentació, amb l’acreditació prèvia de la identitat. Atesa la situació excepcional causada per la COVID-19, serà suficient mostrar el document, sense que sigui necessari signar la rebuda de la documentació.
En cas que l’elector/a no es trobi a l’adreça assenyalada en l’imprès de sol·licitud, haurà de presentar-se, personalment o a través de representació autoritzada notarialment o consularment (en cas de malaltia o incapacitat certificada mèdicament), a l’oficina de Correus corresponent.