Mida

Ajuntament de Vacarisses
Inici
Ajuntament Blocs d'opinió Els partits opinen

El Terme 153 (novembre)

ERC

Objectiu: superar la pandèmia
Des d’Esquerra Republicana de Catalunya ens hem conjurat per treballar per superar aquesta crisi sanitària. Ens ha tocat viure un moment molt complicat i aquells que tenim responsabilitats de govern a qualsevol àmbit treballarem incansablement per prioritzar la lluita contra la COVID-19 i les seves derivades socials, econòmiques, etc.
Des de l’ajuntament hem aprovat una nova línia de crèdits per ajudar autònoms i microempreses, com ja vàrem fer el mes de maig passat. Com bé sabeu, hem triplicat el pressupost de Serveis Socials per donar suport i ajuda a aquells que més s’estan veient perjudicats per aquesta crisi sanitària, econòmica i social.
En el proper pressupost municipal prioritzarem la lluita contra aquesta malaltia i les seves conseqüències, deixant clar que el principal objectiu és el benestar de les persones que més ho necessiten.
És evident que els ajuntaments sols no podem fer front a aquesta pandèmia i és per això que l’ajut ha d’arribar també d’altres administracions, especialment d’aquells qui gestionen el fons europeu d’ajuda.
D’altra banda, bars i restaurants, i altres sectors, com centres d’estètica, també ho estan passant malament. Des d’aquí fem una crida a que es segueixi comprant en aquests establiments, ja que, la majoria fan menjar per emportar. La nostra solidaritat en moments difícils és molt important.
No volem acabar aquest escrit sense fer un recordatori a tots els represaliats i represaliades per l’Estat espanyol, un estat que segueix amb la repressió contra el poble català. Un estat que inhabilita i empresona persones que l’únic que han fet és posar urnes o debatre qüestions tan bàsiques com si volem ser un país independent o no. Europa, el món, de mica en mica s’adonen de quina mena d’estat és l’espanyol. Demanem novament la llibertat dels presos i preses polítiques.

 

UIPVInici de curs escolar!!!
Arribem al setembre i comença el curs per a molts nens i nenes del nostre municipi; després d’uns llargs mesos de confinament, ha arribat l'hora que es pugui reprendre l'activitat a l’escola dels nostres fills i filles amb una certa normalitat.
L’inici del curs escolar 2020-2021 ha estat excepcional, la tornada a l’escola aquest setembre després de la crisi del coronavirus està implicant la tornada d’infants i adolescents a les aules després de gairebé mig any tancades per reprendre les classes i l’activitat lectiva. La Generalitat ha apostat per un retorn presencial dels alumnes a partir del 14 de setembre, però caldrà estar alerta amb l’evolució de la situació epidemiològica en els propers mesos a Catalunya.
Ara bé, també volem remarcar que un dels principals sindicats d’ensenyament de Catalunya, l’USTEC, denuncia que falten professors i, segons les informacions que ens han arribat, en els centres de Vacarisses també caldrien més professors per a poder donar la cobertura que suposen els desdoblaments que s'han hagut de fer per tal de complir amb els protocols de seguretat i de distàncies, però també més recursos de material de prevenció a les aules.
Aquestes són algunes de les conclusions que s'extreuen del comunicat, molt crític amb el Departament d'educació. En moments difícils com els que ens toca viure, cal que les administracions apostin per dotar de tots els recursos possibles els nostres centres educatius.
Des d'UIPV, volem manifestar el nostre agraïment a tots els mestres, professors i professores i el conjunt del personal docent de tots els centres educatius de Vacarisses, pel seu esforç, treball i imaginació per fer possible un inici de curs, amb seguretat i amb la tranquil·litat que tots desitgem per als nostres fills i filles.

 

 

logo vxvIncompetència de l'equip de govern
Veïns per Vacarisses porta sis anys veient que la gestió de l'equip de govern de l'Ajuntament de Vacarisses és partidista 100x100. Ho diem amb coneixement de causa i posarem alguns
exemples. El dia 29 de setembre es va convocar un ple extraordinari urgent, per reprovar la inhabilitació de l’expresident de la Generalitat Quim Torra i es va convocar del matí al migdia, provocant que molts membres de l'oposició no poguessin assistir.
Aquesta actitud que té l'equip de govern d’obediència al partit contrasta amb l'actitud que té l'equip de govern amb els problemes del municipi, que, com sempre, estan en segon pla en les preferències d'aquest equip de govern. Fa sis anys que tenim el municipi deixat de la mà de déu, a l'albor del que volen fer els veïns i veïnes, que, com tots sabem, cada esco és del seu pare i de la seva mare i, mentre uns es preocupen de l'estat del municipi, els altres es dediquen a malmetre el seu entorn, sense que l'equip de govern faci res per solucionar-ho. Això sense comentar l'estat deplorable dels carrers, parcs, voreres, voreres, senyalització, okupes, robatoris i d’altres. Això ens dona la possibilitat de poder constatar la diferència de tractament entre els problemes municipals i els de partit. Hem de ressaltar, tornant al ple extraordinari, que l'equip de govern no va tenir en compte l'oposició i que, com va convocar de manera tan precipitada, el resultat va ser que van poder assistir al ple només quatre dels set regidors que composen l'oposició. Denunciem públicament la manera arbitrària que té l'equip de govern d'ERC envers els problemes diaris que té el municipi i que no troben cap solució, però, en canvi, quan és un tema de partit, la troben d’un dia per l'altre.

 

  

PSCUn poble net
El desafiament del canvi climàtic, juntament amb les desigualtats, fan imprescindible construir un futur més sostenible. Volem que Vacarisses esdevingui un municipi verd i net, i un dels aspectes principals en què volem posar el focus és el problema que tenim amb la brutícia als nostres boscos i camins.
Cada cop que sortim a passejar pel nostre privilegiat entorn, malauradament, ens topem contínuament amb restes de deixalles escampades per tot el municipi, i tot i que hi ha molts dels nostres veïns i associacions del municipi que, per voluntat pròpia, quan poden fan batudes de recollida de brossa, o senzillament ja porten una bossa a la butxaca per anar fent petites accions de recollida, el problema persisteix i, en poques setmanes, hi torna a haver abocaments incontrolats de deixalles per allà on han passat, per no parlar dels abocaments de restes de la construcció, que, de tant en tant, apareixen per racons poc transitats.
És per això que volem aprofitar aquestes línies per demanar a tothom que tingueu cura del vostre entorn, perquè tots en puguem gaudir i estar orgullosos com es mereix. Si porteu algun tipus d’envàs o residu no biodegradable mentre transiteu pel municipi i ha deixat de fer el seu servei, no el llenceu a qualsevol lloc. A l’igual que l’heu portat fins allà, el podeu tornar fins a casa i llençar-lo al cubell corresponent; i si feu algun tipus d’obra o de reforma, assegureu-vos que les restes d’aquesta acaben a la deixalleria i no escampades pel bosc. Nosaltres, des de l’oposició, intentarem aportar propostes que puguin dotar el municipi i els seus veïns d’eines per aconseguir el nostre petit objectiu i deixar de trobar brossa escampada per qualsevol camí o carrer d’aquest municipi.
Cuidem-nos.

 

 

Movem Vacarisses

El consistori de l’ajuntament som tots els grups polítics o només ERC?
Com totes i tots sabeu, el Consistori de l’Ajuntament el conformem diverses representacions polítiques, tot i que ERC lidera l’equip de govern actual. Ara bé, estem veient que algunes de les seves actuacions s’orienten a les seves úniques pretensions polítiques de partit, obviant a la pluralitat política que hauria de representar la totalitat de les vilatanes i vilatans de Vacarisses.
Davant de la decisió del TS d’inhabilitar el President Torra, se’ns convoca per part de l’equip de govern a un Ple Extraordinari, al matí, per celebrar-lo al migdia.
La nostra representant no va poder-hi assistir per no poder suspendre la seva feina amb tan poc marge, quan, sempre, tot i ser una única representant, ha assistit a totes les sessions i
reunions convocades.
No entrarem a discutir la urgència de la situació, però el que no pot pretendre ERC és monopolitzar el Consistori per a les seves línies polítiques d’actuació marcades pel seu partit.
Aquell mateix dia, es va desconvocar el Consell de Vila de Vacarisses, en el qual hi participa una pluralitat de representacions de la nostra vila, amb motiu d’una convocatòria de concentració per la dita inhabilitació.
Però és que, a més a més, pel canal de comunicació Telegram del propi Ajuntament, es va penjar la convocatòria de la concentració al vespre.
Són moltes, per no dir massa reiteratives, les mocions que es presenten per part d’ERC al Ple Municipal per tractar la qüestió del fet català; i en totes, Movem Vacarisses procurem ser respectuoses i partícips de la necessitat d’aquest reconeixement, però el que no considerem de rebut és que ERC oblidi la pluralitat de forces polítiques que conformem l’Ajuntament, apropiant-se’l totalment amb les seves sigles.

 

 

Cs Vacarisses

Por desgracia, en Vacarisses hay más problemas además de la pandemia
Desde Ciutadans Vacarisses, entendemos que estamos en un año complicado para todos y, por lo tanto, hay que tener algo de manga ancha con los retrasos de algunas gestiones por parte del equipo de gobierno, pero también estamos convencidos de que los ciudadanos no deben ser los que asuman todas las consecuencias. Por ello, pensamos que se debe empezar a exigir más, aunque teniendo en cuenta la dificultad añadida que supone la pandemia, ya que, al fin y al cabo, el ayuntamiento, además de hacer todo lo posible por gestionar el impacto del covid en nuestro pueblo, debe continuar realizando el resto de tareas que afecta a la población.
A continuación, reflejaremos varios de los problemas más comentados por nuestros vecinos, pero tengamos en cuenta que no son los únicos, solo un principio por el que comenzar.
El estado de las urbanizaciones es cada vez más deplorable a causa de hierbas sin cortar y la basura acumulada que algunos tiran en sitios inapropiados y que se tarda meses en limpiar. Ciertamente, es complicado identificar a los que tiran la basura en nuestro entorno, pero el mínimo exigible es que nuestro ayuntamiento sea raudo en limpiar esos desastres.
No cesan las quejas diarias por los malos olores del abocador y, además, este año ha habido más problemas que nunca por plagas de mosquitos, pulgas y moscas en prácticamente todas las urbanizaciones y, a pesar de que llega el frío, parece que vayan a continuar.
El problema de seguridad con los robos y la okupación sigue siendo una de las principales preocupaciones de todos los que vivimos en Vacarisses, tal vez solo superada por el temor al virus, y aumenta entre los vecinos la sensación de que no se hace tanto en materia de seguridad como se podría.


Data 2 de novembre de 2020
  • Icone facebook
  • Icone email
  • Icone impressora
AJUNTAMENT DE VACARISSES
Pau Casals, 17 - 08233 Vacarisses
Tel.: 93 835 90 02 - vacarisses@vacarisses.cat

Amb la col·laboració

Logo Diputació de Barcelona
© 2019 Tots els drets reservats