20 de juliol de 2020
A causa del confinament i l’Estat d’Alarma, moltes persones usuàries del transport públic de l’àrea de Barcelona han estat confinades a casa durant setmanes des del 14 de març i no han utilitzat els títols de transport que havien adquirit prèviament amb intenció de desplaçar-se durant el seu dia a dia. En el cas dels títols que es regeixen per una limitació temporal d’ús, como ara la T-usual o la T-jove, això ha suposat que molts hagin caducat sense haver pogut gaudir del servei de transport o que hagin perdut bona part del seu període de validesa. Per això, des de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), es compensarà qui hagi perdut tot aquest temps de desplaçaments.
Compensacions automàtiques
El nou període de validesa ampliat començarà a comptar en el moment en què passis el teu títol caducat per una de les màquines d’accés de la xarxa. Si no necessites el títol immediatament, espera fins al moment en què el necessitis i l’aprofitis al màxim. Podràs ampliar la validesa del teu títol caducat durant tot el 2020, fins al 31 de desembre.
Compensacions via formulari
Per als casos de títols que sí que han estat utilitzats durant les setmanes de confinament, a causa de desplaçaments per motius laborals o essencials, l’ATM ha habilitat un formulari mitjançant el qual qualsevol persona usuària pot conèixer si té dret a compensació i el nombre de dies que té dret a recuperar. El formulari també té en compte el període de gratuïtat de transport públic entre el 2 i el 9 d’abril, per a casos en què personal sanitari o d’altres serveis essencials ja haguessin estrenat un títol amb limitació temporal o no poguessin gaudir de la gratuïtat d’aquells vuit dies.
Atenció i ajuda
El procediment de compensació de títols no utilitzats durant el confinament es duu a terme exclusivament de forma telemàtica, a través del formulari. Si tens qualsevol dubte, pots trucar al següent número de telèfon, habilitat específicament per a aquests casos: 93 120 53 30. De dilluns a divendres no festius, de 9 a 21 h. El procediment no està disponible als punts d’atenció presencial, per tal d’evitar aglomeracions i cues.