24 d'abril de 2018
Què fem a les escoles bressol?
Oferim als infants la primera experiència de socialització fora de la família, mitjançant un marc de relacions personals de qualitat. Assumim el caràcter plenament educatiu de l’etapa d’educació infantil, afavorint l’equilibri personal, cognitiu i social.
Com entenem l’infant?
Pensem que l’infant és un ésser competent i protagonista actiu del seu aprenentatge. Té una curiositat i uns desitjos d’aprendre que aprofitem des de l’escola, oferint propostes de jocs flexibles i engrescadores que permetin avançar en el seu desenvolupament i en l’adquisició de la seva pròpia autonomia.
Com entenem l’educació?
Potenciar en cada nen i en cada nena totes les seves capacitats perquè progressin en el desenvolupament equilibrat i global. Per això, cal una escola on imperin l’afecte i el respecte, on les nenes i els nens se sentin estimats i valorats; fet indispensable perquè puguin afrontar amb seguretat els reptes que l’escola i la vida els plantegen.
Qui educa l’infant a l’escola?
Un equip d’educadors i educadores que compartim amb la família l’educació dels infants, en el marc d’una relació de confiança i d’intercanvi de criteris, opinions i experiències. Tot i que cada cas és diferent, caldrà buscar les estratègies necessàries per assegurar una relació constructiva entre els dos contextos per optimitzar el desenvolupament dels infants.
Del 30 d'abril a l’11 de maig.
Farcell de sons
Aquest curs, tot seguint el compromís per l'educació musical dels més petits a Vacarisses, les escoles bressol i l’Escola Municipal de Música hem iniciat el projecte Farcell de sons, fruit d'experiències d'altres anys. Amb aquest projecte tan motivador, es pretén donar continuïtat i més contingut al treball de didàctica de la música iniciat des de les escoles bressol El Xic i El Cuc. I és que volem oferir als infants la possibilitat d’escoltar música en directe, veient com s’interpreten alguns instruments i promovent la motricitat, juntament amb el so, la cançó i la dansa. En definitiva, que l’alumnat pugui percebre totes les qualitats musicals de manera molt vivencial, a més d’experimentar les diferents sensacions d’equilibri (dansa i moviment), coordinació i control del seu propi cos, mitjançant la música. El resultat és que, mitjançant cançons, danses, audicions, contes musicats i tot el material que utilitzem, l’infant descobreixi el seu entorn més proper, el propi cos, peus, dits, mans, així com la imitació de sons d’animals, onomatopeies, etc. per poder incidir no només en fets musicals, sinó també en el llenguatge parlat, el matemàtic i el corporal.