11 de juny de 2020
L’Ajuntament de Vacarisses s’uneix a la campanya de l'Associació d'arxivers de Catalunya i fa una crida a la ciutadania perquè enviï evidències documentals sobre la pandèmia
L’Ajuntament de Vacarisses s’uneix a la campanya Arxivem la COVID-19, engegada per l'Associació d'arxivers de Catalunya. Per això, fa una crida a la ciutadania per enviar tota mena d’evidències documentals sobre aquest moment excepcional que estem vivint i que permetran preservar i entendre millor els efectes de la pandèmia actual a les generacions futures. Amb aquesta iniciativa, es vol incentivar un procés de documentació proactiva que permeti disposar en un futur d’una memòria social directament construïda per la ciutadania.
Quins materials es recullen?
Documents analògics i digitals, fotografies, textos personals, vídeos, testimonis orals, dibuixos... documents creats per vosaltres i vinculats al municipi. Interessen especialment documents i testimonis de les diverses experiències i els efectes socials que ha tingut la crisi al poble: iniciatives solidàries, xarxes de col·laboració, canvis en els espais i paisatges, empreses, organitzacions o entitats que han emès algun tipus de document sobre les mesures preses davant la situació, experiències personals i familiars relacionades amb el confinament (com s’ha viscut l’estat d’alarma, què s’ha fet durant el confinament, què ha canviat al voltant...), etc.
Qui pot participar?
Qualsevol persona que vulgui aportar la seva experiència personal.
Com s’hi pot participar?
Envieu els vostres materials digitals a l’adreça cultura@vacarisses.cat. Si pesen massa, cal utilitzar el servei Wetransfer. Si es tracta de documents analògics, podeu portar-los directament a la biblioteca municipal El Castell, dins el seu horari reduït actual.
Quins són els requisits per enviar el material?