Vacarisses s'uneix al projecte "Recooperem, cuina per compartir"
Distribuint aliments cuinats a famílies vulnerables es pretén lluitar contra la pobresa i el malbaratament alimentari
Des del passat mes de març, Vacarisses s'ha unit al projecte Recooperem, cuina per compartir, que consisteix en distribuir aliments cuinats a famílies amb necessitats socials concretes. Impulsat pel Consell Comarcal del Vallès Occidental i el Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental, l'objectiu de la iniciativa és lluitar contra la pobresa i el malbaratament alimentari, en favor de la inclusió social i la suficiència alimentària.
A Vacarisses, hi participa l'escola Font de l'Orpina, encara que els àpats s'acumulen a l'escola bressol El Xic, ja que disposa de congelador i l'espai adequat. D'aquesta primera part del procés, se n'encarrega la cooperativa +Mes Eficiència Social, mentre que la distribució corre a càrrec de l'Ajuntament de Vacarisses.
En acabar el servei de menjador, l'aliment cuinat que no ha estat servit es reparteix en recipients, que s'etiqueten amb dades rellevants (aliment, quantitat i data de congelació), es congelen a -18ºC i es distribueixen, un cop cada dues setmanes. Si es conserven congelats, tenen una caducitat màxima de 3 mesos.
Els àpats preparats que es recuperen del menjador escolar es destinen a famílies beneficiàries del Rebost Solidari de Vacarisses. Es prioritzen les famílies amb infants i amb mancança de recursos econòmics.