Vacarisses acull l'Assemblea de l'Associació de Municipis amb Transport Urbà

Divendres, 3 de desembre de 2010

 

L’Alcalde de Vacarisses, Carles Canongia, ha donat la benvinguda i ha volgut apuntar i agraïr que Vacarisses hagi pogut acollir aquesta Assemblea de l’AMTU, “una mostra de reconeixement pels grans municipis, però també pels petits, com el nostre”


La cloenda de l’Assemblea ha estat a càrrec del conseller de Política Territorial i Obres Públiques en funcions, Joaquim Nadal, que ha valorat els seus 7 anys de govern


L’Alcalde de Vacarisses, Carles Canongia, ha estat l’encarregat de donar la benvinguda als assistents, que s’han reunit aquest matí a la Sala dels Cups per celebrar l’Assemblea de l’AMTU, i el president de l’Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) i alcalde de Granollers, Josep Mayoral, ha obert l’Assemblea. La candidatura de Vacarisses per acollir aquest esdeveniment va comptar amb el suport de l’AMTU i del Consell Comarcal del Vallès Occidental.


En el seu discurs, Canongia, ha volgut destacar el fet que l’AMTU vetlli tant pels grans municipis com també pels més petits, com és el cas de Vacarisses. La realitat de transport al municipi és complicada i ha acceptat el repte de resoldre els el transport interurbà, especialment entre les urbanitzacions. En aquest sentit, ha valorat molt positivament la tasca feta en matèria de transport interurbà en els darrers 8 anys, i ha destacat que “gràcies a l'ajut de l'AMTU i de la Generalitat hem aconseguit una subvenció del 50% en la despesa de transport públic”. Al seu torn, Mayoral ha enumerat les principals notícies que s’han produït en temes de mobilitat. Sobre Vacarisses, municipi que ha acollit l’Assemblea, l’ha destacat com a exemple de municipis petits que “a pesar de no tenir l’obligació de preocupar-se pel transport públic com una ciutat gran, ho fan”.


La cloenda ha anat a càrrec del conseller en funcions de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, Joaquim Nadal. Durant la seva intervenció ha descrit el seu 7 anys de govern com a “molt fructífers, durant els quals la mobilitat s'ha convertit en el centre del debat i s'ha concebut com una política social”. Tot i això ha reconegut que “no n'hi ha prou i s'ha d'anar més enllà, seguint considerant les polítiques de mobilitat com un tema de prioritat màxima”.


L’AMTU aprova el seu Programa d’Actuació per al 2011

L'Assemblea General és l'òrgan suprem de l'associació, ostenta la seva màxima representació i està integrada per la totalitat dels representants de les administracions associades. L’AMTU té actualment 70 entitats adherides, de les quals 67 són municipis i 3 Consells Comarcals (Vallès Occidental, Alt Penedès i Garraf) amb una població representada de 1.921.222 d’habitants i 44,2 milions de viatgers.


Entre els punts més destacats de l’ordre del dia hi ha hagut la presentació del Programa d’Actuació 2011 de l’AMTU, que inclou des d’estudis de mobilitat en àmbits concrets, fins a projectes com ara “La gent gran usa el transport públic”. L'AMTU continuarà l'any 2010 gestionant la targeta T-12, participant en les conferències de l'European Conference on Mobility Managament i a l'European Transport Conference, entre d'altres, i organitzarà la 7a Jornada AMTU a Sant Cugat del Vallès el mes de març, que comptarà amb la presència de ponents internacionals que explicaran experiències innovadores en matèria de mobilitat.



Darrera actualització: 27.03.2025 | 07:50