Unanimitat en el suport a l'acollida de persones refugiades
Al ple ordinari d'ahir, l'alcalde de Vacarisses va anunciar l'inici de les obres de millora de la C-58, al seu pas pel municipi
Â
Ahir al vespre, l'Ajuntament de Vacarisses va celebrar un ple ordinari. Tots els grups municipals del consistori van presentar-hi una moció 'de suport a l'acollida de població refugiada, vÃctima dels conflictes armats a la Mediterrà nia'. Tal com va explicar la regidora de Cooperació i Solidaritat, Olga Serra, d'una banda, s'insta el govern espanyol a demanar una major dotació de recursos a la Unió Europea per a suport jurÃdic, assistència, acollida i integració social; a augmentar el nombre de places d'asil, i a incrementar el perÃode d'acollida de les persones sol·licitants d'asil (de 6 mesos a un mÃnim de 24, segons la vulnerabilitat de cadascuna). De l'altra, s'insta a la Generalitat de Catalunya a actualitzar la dotació pressupostà ria en aquest à mbit; a territorialitzar els serveis d'atenció a les persones demandants d'asil i formar i/o especialitzar aquelles persones del municipi que se'n faran cà rrec, i a donar suport als municipis acollidors, facilitant-ne la coordinació. A més, se sol·licita a ambdues administracions que ajudin els països d'asil, 'normalment empobrits, on es concentra el 85% de les persones refugiades del món'.
Â
Segons la moció aprovada per unanimitat, l'Ajuntament de Vacarisses col·laborarà amb les entitats catalanes que treballen en l'acollida i el servei de les persones sol·licitants d'asil; definirà quin suport pot oferir el municipi; treballarà en la sensibilització dels vacarissencs i vacarissenques sobre la realitat de les persones refugiades, dinamitzant alhora la xarxa local solidà ria, i endegarà i garantirà polÃtiques municipals de cooperació al desenvolupament, amb vocació transformadora.
Â
La resta de punts de l'ordre del dia també es van aprovar per unanimitat. Primer, el Compte General i el Compte de Patrimoni de l'exercici 2014 i, a continuació, la modificació del conveni per l'arrendament de la Masia Mas Mimó, ja que l'activitat del restaurant que l'ocupa canvia de mans.
Â
Comencen les obres de la C-58
L'alcalde de Vacarisses, Antoni Masana, va aprofitar la sessió plenà ria d'ahir per anunciar l'inici de les obres de millora de la C-58, al seu pas per Vacarisses. A més, va informar que, 'si s'han de fer talls viaris, seran durant la nit i la matinada, i deixant sempre dos carrils disponibles per a la circulació'. En aquest sentit, el regidor de Veïns per Vacarisses Pedro Serna va preguntar sobre la possibilitat de gratuïtat en l'autopista, sobretot per als camions. La regidora de Mobilitat Territorial, Laura Sánchez, va confirmar-li que ja estava previst sol·licitar-ho 'per evitar retencions' durant el perÃode d'obres, que s'estima de 8 mesos.