Una desena de propostes formatives i de reflexió per als pares i mares
L’Ajuntament de Vacarisses organitza i coordina un nou Programa de Formació de pares i mares, juntament amb les AMPAs de les escoles
Fins a 10 propostes, a càrrec de professionals especialitzats, estructurades segons les franges d’edat d’interès del contingut
El proper dissabte 16 de febrer, engega l’edició d’enguany del Programa de Formació de pares i mares; la cloenda de l’edició d’aquest 2013 serà el 26 d’octubre. Així, durant tot l’any, hi haurà una desena de propostes perquè pares i mares puguin reflexionar entorn de l’educació d’infants i adolescents.
L’acte inaugural, el proper dia 16, és un Taller de resolució de conflictes, a càrrec de ‘Brou d’arts’. Serà a les 11 del matí, a l’Institut de Vacarisses. La primera cita, com la cloenda, és una proposta adreçada a pares i mares de nens totes les edats. Els anys d’experiència que acumula aquesta iniciativa fan que cada cop s’aposti més pel format de tallers i xerrades participatives.
A les propostes que hi segueixen s’hi tractarà temes com la iniciació a la lectura, el pas de l’escola bressol, la nutrició, la intel·ligència emocional o l’autoestima i la sexualitat dels adolescents. També hi haurà propostes directament participatives, en què pares i nens treballaran conjuntament, com propostes d’excursions i descobertes de natura per l’entorn de Vacarisses, aprofitant per descobrir aquest patrimoni local; o un taller de cookies. Precisament aquesta última, el taller, és l’única cita per la que cal inscripció prèvia i té un petit cost (2’50€ per nen/a); la resta de propostes incloses al programa són gratuïtes.
També, amb la voluntat d'arribar al màxim de gent possible, les formacions estan programades en diferents hores del dia, matins i tardes, per cobrir diverses franges. En alguns casos, com en les propostes per la primera franja d’edat, s’ofereix servei de canguratge, per facilitar l’organització dels pares i mares.
Treball conjunt: Ajuntament i AMPAs
El programa és fruit del treball conjunt de tres regidories de l’àrea de Serveis a les Persones (Ensenyament, Joventut i Acció Social) juntament amb les Associacions de Pares i Mares dels centres educatius de Vacarisses: les escoles Font de l'Orpina i Pau Casals, les Escoles Bressol (El Xic i El Cuc) i l’Ins. Vacarisses.
Hi ha propostes per a diferents franges d'edat, des dels nadons a l'adolescència, estructurades segons l’edat d’interès del contingut: preescolar (0-3), primària (3-12) i secundària (12-18). Totes les xerrades i tallers són a càrrec de professionals especialitzats, amb el suport de la Diputació de Barcelona.