Treball conjunt dels municipis petits del Vallès per millorar els serveis
Sinèrgies en transport, oferta ocupacional, turisme i compres agregades, per aconseguir la màxima eficiència i eficàcia dels serveis
El divendres 11 de març, els alcaldes i alcaldesses dels municipis de fins a 10.000 habitants del Vallès Occidental van reunir-se amb el conseller delegat de Petits Municipis, Victor Puig, i la consellera comarcal delegada de l'àrea de Territori i Sostenibilitat, Elizabeth Pasamonte. En representació de Vacarisses, van assistir-hi el seu alcalde, Antoni Masana.
A la reunió, es van delimitar quatre temàtiques de treball conjunt per poder aprofitar sinèrgies i aconseguir la màxima eficiència i eficàcia dels serveis.
1. Transport i mobilitat intermunicipal/intercomarcal, per facilitar l'accés de la ciutadania als serveis bàsics.
2. Planificació comarcal de l'oferta formativa professional.
3. Projectes de promoció turística per a petits municipis i foment del turisme de proximitat.
4. Processos de mancomunació de serveis i compres agregades.
Així, la trobada va servir per posar de relleu les mancances dels ajuntaments dels municipis petits de la comarca i posar en comú els àmbits de treball conjunt. A més, s'hi va valorar la idoneïtat d'ampliar la Comissió de Petits Municipis amb els pobles de fins a 15.000 habitants. D'aquesta manera, en formarien part 12 poblacions: Badia del Vallès, Castellbisbal, Gallifa, Matadepera, Palau-solità i Plegamans, Polinyà, Rellinars, Sant Llorenç Savall, Sentmenat, Ullastrell, Vacarisses i Viladecavalls.