Tornada a l'escola
Nens i nenes, nois i noies de Vacarisses, tornen aquest dimarts a les aules. Una de les novetats d'enguany és que les classes comencen una setmana abans del que havia estat fins ara, tant a les Escoles de Primà ria com a l'Institut.
Però la principal novetat per Vacarisses és que, aquest any sÃ, i del tot, els nens i nenes poden començar i acabar l'ensenyament obligatori sense haver de marxar de la vila. És aixà perquè aquest curs 2010-11 l'Institut, que va començar a funcionar el setembre passat, ja té totes les lÃnies en funcionament: de primer a quart d'ESO. Aquest curs és, doncs, el primer que els nois i noies de Vacarisses no s'han de desplaçar fora per cursar l'ensenyament secundari obligatori. Amb dues lÃnies per a cada curs, excepte pel primer que n'hi ha tres, l'IES de Vacarisses dóna classes a més de 230 alumnes, que aquest curs iniciaran el projecte 'Educat 1x1', que incorpora l'ús dels ordinadors portà tils i les noves tecnologies a les aules.
Transport escolar i subvenció dels llibres de textGairebé 850 alumnes també comencen el curs a les Escoles de Primà ria del municipi, l'Escola Pau Casals i l'Escola Font de l'Orpina. Aquests, igual que els alumnes de l'IES, han rebut un any més la subvenció pels llibres de text, que es continua oferint des de l'Ajuntament. Tampoc hi haurà canvis a les Escoles Bressol, El Xic i El Cuc, que començaran puntualment la setmana que ve i per la qual s'obrirà un nou procés de preinscripció i matrÃcula a mitjans de setembre.
Finalment, en matèria de transport, el Consell Comarcal, que és qui gestiona el servei de transport escolar no obligatori, ha considerat necessari ampliar amb una lÃnea més els busos. Després d'auditar el cas del servei al nostre municipi, es va considerar que, no només no es podia reduir, sinó que calia reforçar-ho amb una lÃnea més. Això és, en part, degut a que aquest curs ha augmentat el nombre d'alumnes que estudien a Vacarisses, ja que s'hi ha afegit les dues lÃnies de 4t d'ESO de l'Institut. AixÃ, a l'Escola Font de l'Orpina hi arriben 4 autocars, com a l'IES de Vacarisses, i 3 a l'Escola Pau Casals.