Nou programa per millorar la gestió del rebost local
eQuàliment s'implanta a 12 municipis del Vallès Occidental, Vacarisses entre ells
Les properes setmanes s'iniciarà la implantació del servei eQuàliment als municipis de l'Àrea Bàsica de Serveis Socials (ABSS) del Vallès Occidental, és a dir, aquells que tenen menys de 12.000 habitants, com Vacarisses.
L'eQuàliment és una nova eina informàtica que permet millorar la gestió, la distribució i l'eficiència dels projectes de subsistència bàsica que es desenvolupen des dels ajuntaments, el Consell Comarcal i les entitats que hi col·laboren, com la cistella d'aliments bàsics, lots d'higiene i productes de neteja o Recooperem, cuina per compartir. Es tracta d'un aplicatiu informàtic dissenyat per gestionar la distribució, entrega i disponibilitat d'estocs, així com el seguiment de les persones beneficiàries i la justificació de la despesa dels projectes de subsistència bàsica per a població fràgil dels municipis on s'implantarà, fent possible una gestió compartida d'aquests recursos.
L'eQuàliment contempla el cicle complert d'un projecte, des de la prescripció del servei a les famílies, l'organització dels lliuraments per al sistema de punts o de lots, i la corresponent gestió d'estocs, fent possible una gran millora en l'eficiència, ja que, amb la mateixa despesa, s'obté una major qualitat del servei, adequant els lliuraments a diferents perfils familiars. El programa també comporta la generació d'estadístiques, que permetran valorar la situació de les persones i les famílies vulnerables residents a la comarca.
Representants dels 12 municipis que utilitzaran l'eQuàliment ja han participat en una sessió de formació per iniciar la implantació del gestor.