Millores en el servei d'autobús interurbÃ
A partir del 12 de maig, entraran en funcionament noves lÃnies i s'ampliaran els horaris i les expedicions de les ja existents
Â
L'Ajuntament de Vacarisses i l'empresa que gestiona el servei de bus interurbà , Direxis TGO, van presentar a la Generalitat un projecte de millora de la mobilitat al nostre municipi i adaptar-se a les necessitats actuals. Dos anys després, aquest s'ha aprovat i el proper 12 de maig es podran posar en funcionament un conjunt de novetats.
Â
Les principals demandes que s'han tingut en compte són la definició d'uns horaris més cadenciats i, per tant, més fà cils de memoritzar; la coordinació d'aquests amb la lÃnia R4 de Rodalies i amb les entrades i sortides de la plantilla de les empreses ubicades al polÃgon industrial de Can Torrella; la falta de cobertura en transport públic a altres nuclis habitats, i una millor connexió amb l'hospital de referència de Vacarisses, Sant Joan de Déu de Manresa. AixÃ, el nou model de lÃnies d'autobús optimitza trajectes, millora la connexió entre nuclis i incorpora més freqüència i serveis a demanda per facilitar els desplaçaments.
Â
En la lÃnia M5, les expedicions dià ries entre Vacarisses i Terrassa passaran de 8 a 15 per sentit i els horaris seran més cadenciats, a les hores en punt, per facilitar-ne la memorització. A més, s'incorporaran 3 expedicions de Transport A Demanda (TAD) per cobrir els torns d'entrada i sortida del polÃgon.
Â
Es crearan dues lÃnies noves. D'una banda, l'M10 perquè els nuclis habitats amb poca o nul·la oferta de transport públic passaran a tenir d'entre 6 i 9 expedicions dià ries en format TAD, que connectaran amb el centre de Vacarisses i amb la lÃnia R4 de Rodalies. De l'altra, l'M13, que connectarà amb Castellbell i el Vilar, coordinada amb els horaris d'autobús interurbà que enllacen amb Manresa.
Â
Les entrades i sortides de l'alumnat de l'institut procedent de Can Serra, Torreblanca i el nucli urbà passaran a estar cobertes, parcialment o totalment, per les lÃnies M5 i M13, mentre que l'M5A seguirà oferint el servei actual. I quant a la lÃnia M5B, s'avançarà el servei de connexió matinal amb la lÃnia R4 (sortida d'OrquÃdies a les 5.57 h) per garantir l'arribada en tren a Barcelona a les 7.30 h.