L'Oficina de consum, a Vacarisses
Tot i que Vacarisses no disposa d'Oficina de Consum, pròpiament, sí que fa temps que l'Ajuntament actúa com a internediari entre els consumidors i l'oficina de la Diputació de Barcelona. Des de Serveis a les Persones, a l'Ajuntament, es realitza aquesta tasca per tal d'apropar-ho i facilitar els tràmits i expedients en temes de consum que puguin necessitar gestionar els vacarissencs i vacarissenques. Així, l'Ajuntament recull les consultes i la documentació necessària per tal d'iniciar els expedients, que es traslladen directament al Departament de Consum de la Diputació de Barcelona, des d'on es posen en contacte directament amb el consumidor per fer l'assessorament i resolució dels casos.
A més de facilitar la tramitació d'expedients des del servei local, cada mes i mig, aproximadament, Vacarisses rep la visita de l'Oficina Mòbil del Consumidor, amb la tècnica de referència de la Diputació de Barcelona. A l'oficina mòbil també s'hi fan tasques d'assessorament i informació en temes i normativa de consum.
En tot l'any 2010 s'ha iniciat i resolt més d'una trentena d'expedients relacionats amb temes de consum, i pràcticament el 90% dels expedients s'han iniciat des de l'Ajuntament, a Serveis a les Persones. La majoria dels expedients estaven relacionats amb la telefonia mòbil.