La regidora d'Educació assisteix a un taller de la Federació de Municipis
El passat dimarts 14 de juliol, la Federació de Municipis de Catalunya va organitzar un taller dinà mic, adreçat a regidors i regidores d'Educació. De l'Ajuntament de Vacarisses, va assistir-hi la regidora encarregada d'aquesta à rea, Marisa Santander.
Â
Sota el tÃtol L'ABC de les regidories d'educació, la sessió es va desenvolupar amb un format de taller dinà mic, amb l'objectiu de donar resposta a qüestions com Què significa ser regidor d'Educació?, Quin és l'à mbit d'actuació de la regidoria? o Quins poden ser els reptes dels propers 4 anys?
Â
Per aconseguir aquesta fita, el taller es va estructurar en tres grans blocs:
- Antecedents de les regidories d'Educació. El valor estratègic de l'Educació en els governs locals.
- L'Estat de la situació en relació amb el marc competencial, els recursos econòmics, els recursos humans i l'à mbit relacional de les regidories d'Educació.
- Els reptes dels propers 4 anys.
Per començar, es va posar de manifest la trajectòria històrica de què han significat, en aquests 36 anys, les polÃtiques educatives locals. També es va fer un repà s del que comporten, en molts casos, les necessitats de la ciutadania quant a les actuacions vinculades amb les escoles bressols, les escoles de música i dansa, els conservatoris, els primers equips d'assessorament pedagògic i centres de recursos, les taules mixtes de planificació, els tastets d'oficis, el suport i la dinamització de les AMPES, els plans educatius d'entorn..., i aixà fins a més de 100 actuacions que van ser recopilades al taller.
Â
El segon bloc es va centrar en el marc jurÃdic i competencial que incideix directament en l'à mbit de l'Educació. AixÃ, es va posar èmfasi en l'afectació de l'LRSAL, ja que limita i condiciona l'à mbit d'actuació en matèria educativa, i es va revisar el desplegament normatiu bà sic de les lleis orgà niques fins a la regulació de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya i les lleis sectorials, especialment, la Llei d'Educació de Catalunya, com a empara de l'actual escenari de funcionament del dia a dia de les regidories d'Educació.
Â
A continuació, es van treballar aspectes bà sics a tenir en compte en un lideratge polÃtic, com els recursos econòmics i els recursos humans, emfasitzant la importà ncia de diferenciar el rol polÃtic del tècnic, cadascun amb les seves pròpies responsabilitats i tasques.
Â
Per últim, es van recollir les reflexions i les aportacions dels nous regidors i regidores d'Educació en relació a quins seran els reptes per a aquests propers 4 anys. Les reflexions sobre noves propostes per generar sinèrgies i acords entre el món municipal i les altres administracions van tancar la darrera dinà mica de participació.