La regidora d'Educació assisteix a un taller de la Federació de Municipis

Dimecres, 29 de juliol de 2015

El passat dimarts 14 de juliol, la Federació de Municipis de Catalunya va organitzar un taller dinàmic, adreçat a regidors i regidores d'Educació. De l'Ajuntament de Vacarisses, va assistir-hi la regidora encarregada d'aquesta àrea, Marisa Santander.

 

Sota el títol L'ABC de les regidories d'educació, la sessió es va desenvolupar amb un format de taller dinàmic, amb l'objectiu de donar resposta a qüestions com Què significa ser regidor d'Educació?, Quin és l'àmbit d'actuació de la regidoria? o Quins poden ser els reptes dels propers 4 anys?

 

Per aconseguir aquesta fita, el taller es va estructurar en tres grans blocs:

  • Antecedents de les regidories d'Educació. El valor estratègic de l'Educació en els governs locals.
  • L'Estat de la situació en relació amb el marc competencial, els recursos econòmics, els recursos humans i l'àmbit relacional de les regidories d'Educació.
  • Els reptes dels propers 4 anys.

Per començar, es va posar de manifest la trajectòria històrica de què han significat, en aquests 36 anys, les polítiques educatives locals. També es va fer un repàs del que comporten, en molts casos, les necessitats de la ciutadania quant a les actuacions vinculades amb les escoles bressols, les escoles de música i dansa, els conservatoris, els primers equips d'assessorament pedagògic i centres de recursos, les taules mixtes de planificació, els tastets d'oficis, el suport i la dinamització de les AMPES, els plans educatius d'entorn..., i així fins a més de 100 actuacions que van ser recopilades al taller.

 

El segon bloc es va centrar en el marc jurídic i competencial que incideix directament en l'àmbit de l'Educació. Així, es va posar èmfasi en l'afectació de l'LRSAL, ja que limita i condiciona l'àmbit d'actuació en matèria educativa, i es va revisar el desplegament normatiu bàsic de les lleis orgàniques fins a la regulació de  l'Estatut d'Autonomia de Catalunya i les lleis sectorials, especialment, la Llei d'Educació de Catalunya, com a empara de l'actual escenari de funcionament del dia a dia de les regidories d'Educació.

 

A continuació, es van treballar aspectes  bàsics a tenir en compte en un lideratge polític, com els recursos econòmics i els recursos humans, emfasitzant la importància de diferenciar el rol polític del tècnic, cadascun amb les seves pròpies responsabilitats i tasques.

 

Per últim, es van recollir les reflexions i les aportacions dels nous regidors i regidores d'Educació en relació a quins seran els reptes per a aquests propers 4 anys. Les reflexions sobre noves propostes per generar sinèrgies i acords entre el món municipal i les altres administracions van tancar la darrera dinàmica de participació.

Darrera actualització: 1.04.2025 | 10:41