La línia M12, en servei també els caps de setmana

Dimecres, 6 d’abril de 2022

Dissabte s'inicia una prova pilot amb dos viatges d'anada i tornada, un al matí i l'altre a la tarda

 

Millorar el servei i afavorir el desenvolupament rural és l'objectiu de l'estudi de viabilitat de l'ampliació de la xarxa de transport públic en l'àmbit del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. Les propostes segueixen quatre línies estratègiques: la millora del servei de les línies d'autobús, com ara fer el Bus Parc diari; l'establiment d'elements dissuasius; la restricció de l'aparcament, i la difusió i mobilitat intel·ligent.

 

L'estudi conclou que la mobilitat al voltant del Parc és, majoritàriament, en vehicle privat i que els pobles tenen importants dèficits en transport públic. En aquest sentit, cal una millora de la cobertura territorial i horària de les línies que hi circulen.

 

Des del 2001, funciona el Bus Parc. A Vacarisses, fa parada la línia M12 Terrassa-Rellinars -Castellbell i el Vilar. L'estudi diu que cal incrementar la cobertura horària i territorial d'aquesta línia i ampliar el servei els caps de setmana i festius. Aquest canvi entrarà en vigor a partir del proper dissabte i, de moment, es faran dos viatges d'anada i tornada, un al matí i un altre a la tarda. Al juny, s'avaluarà el seu funcionament i acceptació per part de veïnat i excursionistes i es proposaran els canvis que s'estimin adients per tal de millorar el servei i consolidar el projecte de Bus Parc.

Darrera actualització: 1.04.2025 | 12:12