Inaugurada la Formació per a les famÃlies 2017
L'acte, que també va commemorar els 10 anys de la iniciativa, va comptar amb una xerrada sobre el triangle famÃlia, escola i entorn
Â
El divendres 20 de gener es va encetar la programació d'enguany de la Formació per a les famÃlies. A més, es va aprofitar per commemorar el desè aniversari de la posada en marxa d'aquesta iniciativa. El seu èxit va corroborar-lo la vuitantena de persones que hi van assistir, sobretot famÃlies i membres de la comunitat educativa de Vacarisses.
Â
Els encarregats d'obrir l'acte van ser l'alcalde del municipi, Antoni Masana, i el diputat d'Educació, Rafael Homet. Tot seguit, va ser el torn de Jordi Collet, professor de Sociologia de l'Educació de la Universitat de Vic. La seva xerrada, molt amena i plena d'exemples il·lustratius, es va centrar en analitzar el triangle que formen la famÃlia, l'escola i l'entorn. El conferenciant va destacar la importà ncia del treball en xarxa d'aquests tres agents educatius, fonamentals en l'educació d'un infant, des de la seva pròpia famÃlia fins a les activitats extraescolars, els equips de monitoratge dels menjadors o espais de lleure com els esplais i els casals. En aquest sentit, Collet considera que cal trencar murs i ser més flexibles a l'hora de coordinar-se en l'à mbit educatiu.
Â
Un bon exemple d'aquesta manera d'entendre l'educació el trobem al programa de l'Escola Nova 21, amb què Collet col·labora. Impulsada pel centre UNESCO de Catalunya, la Fundació Jaume Bofill, la Universitat Oberta de Catalunya i EduCaixa, pretén aconseguir una onada de canvi que transformi el sistema educatiu català , cap a un model centrat en l'aprenentatge significatiu i en el desenvolupament de competències per al segle XXI. Actualment, diversos experts estan treballant noves lÃnies educatives, que aniran presentant als centres catalans.
Â
La primera activitat de la Formació per a les famÃlies 2017 es va cloure amb un torn de paraula, en què el públic assistent va poder fer consultes, i un piscolabis, que va oferir la possibilitat d'intercanviar opinions sobre la xerrada d'una manera més distesa.