Es rectifica el plec de licitació de les obres de La Coma
La Cambra Oficial de Contractistes d'Obres de Catalunya demana un canvi en la classificació professional i tècnica de les empreses que hi poden optar
El passat 26 de juny, la Sala de Plens de l'Ajuntament de Vacarisses va acollir una sessió extraordinària urgent per aprovar la suspensió de la licitació del contracte d'obres del Projecte de xarxa de clavegueram i abastament d'aigua potable a la urbanització La Coma. El motiu era un recurs de reposició interposat per la Cambra Oficial de Contractistes d'Obres de Catalunya (CCOC), en què es demana un canvi en la classificació professional i tècnica de les empreses que poden optar a la licitació. D'aquesta manera, en reduir-ne l'exigència, s'obrirà el ventall de possibles licitadores. La proposta es va aprovar, amb el vot a favor de CiU i les abstencions de la resta de partits de l'oposició.
Un dels inconvenients que podria comportar aquesta rectificació és la demora en el començament de les obres. Segons el període d'exposició pública a què obliga la llei, l'alcalde de Vacarisses, Salvador Boada, manifesta que 'el personal de l'Ajuntament farà un gran esforç per reduir el retard en el procés de licitació de les obres', que es calcula aproximadament d'un mes.
D'aquesta manera, Boada vol sortir al pas dels comentaris d'alguns membres de l'oposició que ataquen l'equip de govern, veient, fins i tot, una ma negra en la licitació. 'Es tracta simplement d'una rectificació, sense major transcendència que el petit retard de les obres', assegura l'alcalde vacarissenc. 'Es dóna la causalitat que, en l'anterior legislatura, governada pel tripartit, també es va presentar un recurs contra la licitació de la direcció executiva que va afectar les obres de Torreblanca II i la Carena Llarga', afegeix Boada.
L'actuació de la CCOC
De les al·legacions interposades per la CCOC, l'empresa encarregada d'elaborar els plecs de la licitació, IDP, n'ha acceptat la primera, referent a la nul·litat de la clàusula que afecta la classificació de les companyies que poden optar al concurs públic. En canvi, s'ha desestimat l'al·legació que s'oposa al requisit d'haver de constituir una garantia complementària del 5%.
La Cambra Oficial de Contractistes d'Obres de Catalunya és una organització empresarial que agrupa, de forma voluntària, les empreses constructores amb activitat a Catalunya i que habitualment contracten amb organismes públics. Un dels serveis que ofereix a les associades és presentar al·legacions, oposant-se a les clàusules incorrectes dels plecs dels organismes públics. Mentre que l'any 2010 la CCOC va realitzar observacions a més de 250 clàusules de contractes públics, aquesta xifra s'ha anat reduint els darrers anys, a conseqüència del descens de la licitació pública a Catalunya (un 89% menys en el període 2007-2012).