Es presenta el "Projecte per al desenvolupament i comerç de Vacarisses"

Dimecres, 22 de juliol de 2009

Aquest dilluns 20 de juliol s’ha presentat el projecte, que inclou un estudi del serveis del municipi i proposa línies estratègiques per millorar la salut del comerç local


La presentació al poble i als comerciants va tenir lloc el dilluns dia 20 a la Sala dels Cups del Castell, amb la presència a la taula de Carles Canongia, l’alcalde de Vacarisses; Laura Sánchez , regidora de Promoció Econòmica; Carles Rocabert, Coordinador de l’Àrea de Comerç de la Diputació de Barcelona; i les representants de l’empresa encarregada de l’estudi i projecte. Tots van coincidir en destacar la importància de la bona salut del comerç de proximitat pel municipi, però també pels valors que se’n desprèn.

El projecte de dinamització del comerç de Vacarisses va engegar l’any 2007, a partir d’una subvenció de la Diputació de Barcelona. Calia treballar per la dinamització i la millora de les condicions del comerç local i el primer pas era fer-ne una radiografia inicial. Per això, la primera part del projecte ha consistit en un estudi d’aspectes com la oferta i demanda que hi ha a Vacarisses, els hàbits de compra dels vacarissencs i vacarissenques, o els coneixements que aquests tenen del comerç local. L’estudi s’ha elaborat a partir de la recollida de dades generals, però també amb eines com grups de discussió i entrevistes telefòniques a 242 llars de tot Vacarisses.

Conclusions i passos a seguirAmb la diagnosi a les mans, l’empresa Bros Associats, encarregada de l’estudi, proposa unes línies estratègiques marcant aspectes a millorar. Es tracta de buscar motors que ajudin a dinamitzar el comerç i això passa per implicar altres associacions i ens municipals. Tant l’empresa que ha fet l’estudi com els representants del consistori i la Diputació, van remarcar la importància del treball conjunt i constant per aconseguir millores.

Les línies estratègiques apunten a la necessitat d’un impuls de la relació de Vacarisses amb el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, una major cohesió social del municipi, o la formacions i petites millores individuals als comerços. Per això cal treballar conjuntament i des d’àmbits molt diferents, i no esperar resultats immediats, sinó a mitjà o llarg termini.

Logotip i marca

L’acte també va servir per presentar la nova marca VACARISSES COMERÇ, així com el tríptic de la Guia de comerços de Vacarisses. El logotip, que ha de distingir els establiments adherits de Vacarisses, és la vaca de l’escut del municipi amb un segell de qualitat estampat. Aquesta marca comú és un dels primers passos per tirar endavant el projecte de dinamització del comerç local.


Darrera actualització: 27.03.2025 | 07:50