Es lliura el segon Premi de Treballs de Recerca

Divendres, 24 d’abril de 2015

L'Ajuntament de Vacarisses ha guardonat Música i intel·ligència, de Maria Quiñones, i Viabilitat d'una empresa de mallots personalitzats, de Marta Álvarez

 

Ahir, aprofitant la Diada de Sant Jordi, l'Institut de Vacarisses va acollir l'acte de lliurament del segon Premi de Treballs de Recerca, convocat per l'Ajuntament de Vacarisses. El primer guardó, centrat en alguna temàtica vinculada amb Vacarisses, ha estat Música i intel·ligència, de Maria Quiñones, en què s'analitzen els beneficis d'aquest art sobre el nostre sistema cognitiu. El segon premi, de temàtica lliure, s'ha lliurat a Marta Álvarez, autora de Viabilitat d'una empresa de mallots personalitzats. Ambdues guardonades són alumnes de l'Institut de Vacarisses i els seus treballs de recerca podran consultar-se al web municipal i a la Biblioteca El Castell.

 

A banda d'un diploma per a tots els participants, l'alcalde de Vacarisses, Salvador Boada, i el regidor d'Ensenyament, Josep Maria Gibert, van lliurar un ordinador portàtil al primer premiat i una tablet, al segon.

 

Una de les novetats de la convocatòria d'enguany era que s'hi podien presentar tots els estudiants de batxillerat residents a Vacarisses, independentment del centre on cursessin els seus estudis. Per fer-ne la màxima difusió possible, l'anunci es va publicar al web municipal i, a més, es va enviar una carta a tota la població en edat de cursar el batxillerat.

 

Temàtiques originals i variades

A la segona edició del Premi de Treballs de Recerca, s'hi han presentat 7 treballs: Música i intel·ligència, American Mass Media, Viabilitat d'una Catalunya independent, Viabilitat d'una empresa de mallots perzonalitzats, Quimioteràpia, Sí o no? És viable una Catalunya independent?, i La dictadura franquista va deixar empremta a Vacarisses. Els treballs han estat valorats per un jurat constituït per professors i persones vinculades al món de l'educació: Ignasi Ribas, Àngela Martin, Francesc Arasans, Josep Maria Pinós i Josep Maria Gibert. Els criteris que s'han tingut en compte a l'hora d'avaluar els treballs han estat l'enfocament del tema i la correspondència entre el plantejament inicial, els objectius i les conclusions; la idoneïtat de les fonts d'informació i la capacitat d'extreure'n dades; la capacitat de síntesi i de valoració crítica; la creativitat i l'originalitat del treball; l'estructura i la presentació del treball, i l'ús adequat de la llengua.

Darrera actualització: 1.04.2025 | 10:41