Es digitalitzen alguns documents de l'arxiu municipal
Ja es poden consultar online dades electorals de fa dos segles, padrons del XIX o fitxes de persones refugiades de la Guerra Civil
El Servei d'Arxiu Municipal (SAM) de Vacarisses s'encarrega de la gestió, el tractament, l'organització, la conservació i la difusió de tota la documentació que genera l'Ajuntament en l'exercici de les seves funcions i competències. També s'ocupa de la documentació de les persones físiques o jurídiques que han fet donacions o cessions dels seus fons, per tal de posar-la a l'abast de la població. La primera fase d'organització de l'Arxiu municipal es va fer l'any 1998 i la d'actualització, el 2011, de la mà de l'Oficina de Patrimoni Cultural. Des de 2012, forma part de la Xarxa d'Arxius Municipals (XAM) de la Diputació de Barcelona.
A banda de poder consultar el seu fons, l'arxiu municipal de Vacarisses dóna suport a la investigació, assessora arxius d'entitats i associacions i ofereix un servei de reprografia. I des de fa uns dies, hi ha també la possibilitat de consultar online alguns dels documents que alberga i que és consideren d'interès perquè tothom hi pugui accedir fàcilment. Així, al perfil de la plataforma Issuu, s'hi poden visualitzar dades sobre les eleccions municipals de 1860 a 1905, padrons d'habitants del segle XIX, fitxers de persones refugiades de la Guerra Civil, un balanç general de la Comissió de proveïments i un document d'Amirallament de 1861.
Consulta presencial de l'arxiu
De dilluns a divendres, de les 9 a les 14 h.
Adreça: Ajuntament de Vacarisses - C/ Pau Casals, 17 (08223 Vacarisses)
Telèfon: 93 835 90 02
Correu electrònic: vacarisses@vacarisses.cat