Els tràmits de l'Ajuntament, des de casa
Amb DNI electrònic, o un certificat digital de CATcert, i connexió a internet ja es poden fer alguns tràmits de l’Ajuntament de Vacarisses sense haver-hi d’anar presencialment. L’oficina de tràmits electrònics obre les 24 hores del dia els 7 dies de la setmana i, mica en mica, anirà incorporant noves tramitacions.
L’oficina de tràmits online, per ara, permet fer volants de residència, volants de convivència i fer instàncies a través de la xarxa. A llarga, ha de permetre a l’usuari fer gestions habituals de l’Ajuntament per internet. D’aquesta manera, i en compliment de la llei 11/2007 d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, s’ofereix una nova via al ciutadà per fer més àgils i còmodes les gestions municipals.
Podeu veure els tràmits online, i d’altres, a la pàgina web https://tramits.vacarisses.cat.
A més, l’oficina online permet consultar tota la documentació i operacions que hi realitzis, juntament amb la documentació aportada i l’historial del procés de tramitació. Tot això es troba desat a la carpeta ciutadana, que és personalitzada per cada ciutadà.
Els tres tràmits inauguren el servei, que serà complex i que, a poc a poc, anirà incorporant noves gestions, com ara: consultar l’estat de les tramitacions en curs, i accedir a l’arxiu de documents dels processos iniciats en tràmit o finalitzats, per aquesta via; fer el pagament telemàtic de rebuts, i obtenir justificants de pagament; donar-se d’alta al padró d’habitants; domiciliar els tributs de gestió municipal; comunicar un canvi de domicili, etc.