Els centres públics de Vacarisses comencen el nou curs escolar
Dilluns es va encetar el nou curs escolar a tots els centres públics de Catalunya, inclosos els de Vacarisses. Aquest curs 2014-15 està marcat per una davallada considerable dels infants a les escoles bressol, mentre que, a l'Escola Municipal de Música, s'hi ha donat l'augment més elevat de matriculacions, des que el centre es va municipalitzar.
Esforç per mantenir dues escoles bressol
La davallada d'alumnes més significativa la trobem a les escoles bressol, amb un total de 68 infants, enfront dels 106 del curs passat. Aquest descens ha fet replantejar-se el manteniment dels dos centres que hi ha a Vacarisses, El Cuc i El Xic, ja que suposa un esforç econòmic important. Tot i això, l'equip de govern de l'Ajuntament vacarissenc ha decidit mantenir-los.
El descens més important s'ha donat a El Xic, on només s'hi han matriculat 26 infants. En canvi, a El Cuc, n'hi ha 42, distribuïts en 3 grups. Com a conseqüència, 4 de les educadores que hi treballaven s'han hagut de reubicar a l'Ajuntament en tasques diverses. Precisament, per aprofitar espais buits i personal, les regidories d'Ensenyament i Serveis Socials han inaugurat l'Espai Familiar, a El Xic, adreçat a famílies no usuàries de les escoles bressol.
Més alumnes a la Pau Casals i l'IES, i menys a la Font de l'Orpina
Pel que fa als centres d'infantil i primària, la tendència és diferent en cadascun. Mentre que, a l'escola Pau Casals, hi ha 16 alumnes més respecte al curs anterior, a l'escola Font de l'Orpina, n'hi ha 33 menys, una davallada que s'ha notat, especialment, als cursos més baixos. Per la seva banda, l'Institut de Vacarisses té 17 alumnes més que l'any passat.
Rècord d'alumnat
En canvi, l'Escola Municipal de Música de Vacarisses (EMMV) passa pel seu millor moment, amb 202 alumnes matriculats, que suposen un augment d'un 19%, el més elevat des que el centre es va municipalitzar, l'any 2008. Segons la mateixa EMMV, hi han ajudat la visibilitat i la projecció que el centre té al municipi.
Millores en el servei de menjador
Més enllà de les matriculacions, el nou curs 2014-15 arrenca amb una gran novetat pel que fa al servei de menjador que s'ofereix als centres d'ensenyament públic de Vacarisses. I és que una cuina central a l'escola Font de l'Orpina distribueix el menjar a la resta de centres, en un temps màxim de 15 minuts. Aquesta millora ha permès igualar tots els menús, a més de garantir el manteniment de les seves qualitats nutricionals i organolèptiques.