Diada amb inauguracions i novetats

Dijous, 9 de setembre de 2010

Els actes de celebració de la Diada Nacional catalana comencen la vigília del dia 11, amb la nova versió dels Lectoc@vallers i la penjada de la senyera.


Les novetats arriben dissabte, amb l’actuació de l’Esbart Dansaire de Vacarisses i la reobertura del bar del Casal de Cultura.


El 10 de setembre, vigilia de La Diada, a partir de dos quarts de 7 de la tarda, la Biblioteca El Castell engegarà la nova versió del programa de promoció de la lectura entre els més petits: Lectoc@vallers 2.0. Aquesta activitat s'adreça a nens entre 6 i 10 anys i té per finalitat, per una banda, donar a conèixer què és una biblioteca pública, demostrant que és un espai útil d'informació, formació, aprenentatge i lleure. A més, i per altra banda, es tracta d'associar la imatge de la biblioteca i de la lectura a una activitat lúdica.


Els Lect@cavallers 2.0 és una activitat que s’allargarà fins el 10 de desembre i consisteix en aconseguir llegir un nombre determinat de llibres, així com superar una sèrie de missions que donen dret a participar en la festa de cloenda, a rebre un magnífic diploma i una efusiva felicitació del personal bibliotecari. I, per celebrar el començament d’aquesta aventura, tot seguit, hi haurà conta contes.


Tradicional penjada de la Senyera al Cingle

Un any més, com és tradició, la Colla Gegantera de Vacarisses, seran els encarregats de penjar la Senyera al Cingle, que lluirà tots els dies de la festa. La Senyera s’il•luminarà al punt de mitjanit, després de la ballada de Sardanes i de la cantada del Cor de Vacarisses.


Enguany s’estrenen als actes de la Diada l’Esbart Dansaire de Vacarisses, que oferirà una ballada a la plaça Joan Bayà. Serà el mateix dia de la Diada a les 12 del migdia.


Reobre el bar del Casal de Cultura

En el marc de la Diada nacional, el Bar del Casal de Cultura de Vacarisses tornarà a obrir les seves portes, amb el que es vol donar més força a la programació cultural que es farà al Casal, i la Regidoria de Cultura comptarà amb el suport dels nous concessionaris per fer-ho possible. El Regidor de Cultura, Toni Masana, expressa la voluntat que “es doni un impuls cultural del municipi, amb la cogestió del local”. Afegeix que, per la Regidoria, era important valorar que la proposta apostés principalment per la programació cultural.


Es tracta de ‘La Tapa Cultural’, el nou bar amb el que es reobre el Casal i que s’estrena amb una programació especial pel cap de setmana de l’11 de setembre. Dissabte 11, a dos quarts de 7 les 6 de la tarda, hi haurà un espectacle per a tots els públics. En acabat, hi haurà copa de cava i tothom podrà tastar una de les tapes que s’hi oferirà. El mateix dissabte a la nit hi haurà l’actuació d’un cantautor. L’endemà, diumenge, hi haurà l’aperitiu inaugural a la 1 del migdia, on qui vagi a prendre l’aperitiu podrà conèixer presentaran una tapa especial, que només serviran en cap de setmana. Tot plegat, acabarà a partir de les 6 de la tarda, amb un campionat de jocs de taula per a totes les edats. Una mostra del que serà, a partir d’aquest setembre, el Casal de Cultura.


Darrera actualització: 27.03.2025 | 07:50