Comparsa Vackings: 'Vam intentar buscar una temàtica motivadora i engrescadora per als nostres fills'

Dimarts, 11 d’abril de 2017

Vackings va ser la comparsa guanyadora al concurs del Carnestoltes. El jurat en va valorar l'enginy i la qualitat de les disfresses. La recompensa és ser la comparsa oficial del Rei Carnestoltes al 2018 i un lot de productes de Ses Illes (ensaïmades, sobrassada, formatge de Maó, i Gin Xoriguer i llimones per preparar una pomada com cal!). Parlem-hi per saber d'on va sorgir la idea i com ho han viscut.

 

Qui forma la vostra comparsa?

La formem set famílies, totes amb el mateix denominador comú: un fill o una filla nascut/da l'any 2012. Tots ells/es van coincidir a l'escola bressol El Cuc, a la classe dels Picarols, d'aquí el nom del grup.

 

La vostra disfressa és una versió vacarissenca dels víkings. Com se us va ocórrer la idea?

Ja des d'un principi vam intentar buscar una temàtica, principalment, motivadora i engrescadora per als nostres fills. Una temàtica on poguéssim donar cabuda a símbols de la nostra identitat com a grup. I, sincerament, aquest any, teníem ganes de vaixell!!

 

El jurat del Concurs de comparses n'ha destacat la qualitat de la confecció. Quins materials vau emprar per elaborar la disfressa i la carrossa?

La confecció de la nostra carrossa potser diríem que és la part més elaborada. La base va ser el cartró que, amb imaginació, enginy, brides i cinta aïllant, es va convertir en el vaixell vacking! Primer, en vam fer un esbós dibuixat i, paulatinament, es va anar modificant i construint amb les idees que els diferents membres del grup anàvem aportant. Pel que fa al vestuari, també ens agrada que tingui el to distintiu dels picarols: acordem la tela a confeccionar i, sense gaire fil i agulla, redissenyem la disfressa i els complements. Decidim, molt acuradament, la dels nostres infants. Els encanta compartir aquest gran dia plegats!

 

També se us va valorar la coreografia amb què desfilàveu.

Aquesta part és la de més gaudi. Ens ho passem teta, tant assajant com durant la desfilada. Ho fem per parts: primer, escollim cançons i músiques que creiem que s'adeqüen a la nostra temàtica. Després, en fem un mix que sigui mogudet, per moure l'esquelet! Definim, entre uns quants, els passos i ho gravem per plasmar-ho a la resta del grup. Finalment, i amb la carrossa ja muntada, fem els assajos tots juntets.

 

Què suposa rebre el primer premi del Concurs de comparses?

Doncs suposa, en el moment de sentir el nostre nom, una emoció brutal. Una sensació d'alegria, de pinya, d'amistat. Suposa un reconeixement a una tasca que entre tots i totes hem anat perfilant.

 

Un dels premis era un lot de productes balears. Ja n'heu gaudit?

(rialles) Encara no, estem perfilant data. Nosaltres som el grup dels doodle's. Imagineu-vos, podem arribar a fer un doodle per definir el dia del doodle del sopar!!!!

 

L'altre reconeixement al vostre esforç és ser la comparsa del Rei Carnestoltes de l'any vinent. Alguna idea que es pugui avançar?

Val a dir que nosaltres funcionem bastant sota pressió, és a dir, tot i que comencem a pensar en alguna idea pels volts de Nadal, no ho veiem clar fins que ens posem de cara a la feina poquets mesos abans del gran dia! Però sí, hi ha una idea bastant solvent i que podem avançar-vos: PREPAREU-VOS PER A LA FESTA, LA GRESCA I LA DISBAUXA... ELS PICAROLS FAREM SONAR LA MÚSICA!!!!

 

Qüestionari vacarissenc (contestat pels infants de la comparsa)

Un lloc de Vacarisses: Parc de l'Aranya | Parc de l'Església de Torreblanca I | La Fàbrica | Plaça de les Moreres

Un record vacarissenc: Festa Holly | Carnestoltes

Una activitat vacarissenca: Carnestoltes | Cursa de la Campana

Una millora per al municipi: Arreglar piscina, vestuaris i cobrir-la | Pista de patinatge més gran | Pavelló sense goteres ni humitats

Un llibre: Arbre de les Lletres | Monstre de colors | Geronimo Stilton

Una pel·lícula: El Llibre de la Selva | La historia interminable | Frozen | Ballerina | Star Wars

Un personatge de ficció: Dora | Sireneta | Minnie | Lluna | Elsa | Dark Vader

Un personatge real: Els germans | Els pares

Un plat: Pilota de carn d'olla | Arròs amb tomàquet | Macarrons | Frankfurt

Darrera actualització: 1.04.2025 | 10:56