50 alumnes de l'Escola Municipal de Música de Vacarisses canten al 20è aniversari de l'ACEM
La cantata infantil, que tindrà lloc el diumenge 17 de març, es titula “El nen enamorat de la lluna”
Hi participen prop de 2.500 alumnes d’entre quatre i vuit anys de 54 escoles de música d’arreu de Catalunya
50 alumnes de l’Escola Municipal de Música de Vacarisses participaran a la cantata infantil “El nen enamorat de la lluna” organitzada per l’Associació Catalana d’Escoles de Música i Dansa (ACEM) amb motiu del seu 20è aniversari. Aquest esdeveniment tindrà lloc el proper diumenge 17 de març al l’Auditori Gran del Parc del Fòrum de Barcelona.
En total, prop de 2.500 alumnes d’escoles de música d’arreu de Catalunya s’aplegaran en aquesta gran cantata a l’aire lliure. Tots els alumnes que hi participen tenen entre quatre i vuit anys. Degut al volum d’alumnes que s’hi han inscrit, la cantata es dividirà en tres sessions durant el dia:a les 11, les 13:30 i les 16:30h.
L’ACEM preveu que unes 5.000 persones, entre familiars dels alumnes i autoritats, assisteixin durant tot el dia com a públic en aquesta cantata infantil.
La cantata està formada per 6 cançons que van acompanyades d’una història que fa de fil conductor. Aquesta història, d’un nen que s’enamora de la lluna, està creada per l’autor de les lletres de les cançons de l’espectacle, Manel JustÃcia, qui també ha dissenyat el cartell del 20è aniversari de l’ACEM i també és qui ha creat el conte de la cantata. Les veus dels alumnes aniran acompanyades d’un quartet de músics: trompeta (Ã’scar Latorre), piano (Manel Ruiz), baix elèctric (Jordi Ruiz) i bateria (Xavier Matamala). Pel que fa a la música, és una creació de Xavier Matamala.
El dia de la cantata l’ACEM posarà en venda el conte, de l’editorial Zenobita, acompanyat d’un CD amb la versió teatralitzada de la cantata i les partitures de les cançons amb els acords de guitarra. Les cançons enregistrades al CD són cantades per alumnes de l’Escola Municipal de Música d’Olesa de Montserrat. La gravació del CD ha estat possible grà cies a la col·laboració de l’ESMUC.
L’Associació Catalana d’Escoles de Música i Dansa porta 20 anys treballant per la promoció i la impulsió de projectes d’educació artÃstica per a les escoles associades, aixà com també s’encarrega d’assessorar i orientar als equips directius de les escoles pel que fa a la seva gestió. L’ACEM ha aconseguit crear una gran xarxa entre les més de 100 escoles de música de Catalunya que hi estan associades organitzant trobades, activitats i intercanvis.