Vacarisses contra la violència de gènere

Dilluns, 12 de desembre de 2016

El 25N es va commemorar amb diferents actes, com una lectura de poemes, la confecció d'un llaç amb missatges i un taller per a dones

 

El passat 25 de novembre va ser el Dia Internacional contra la violència de gènere i Vacarisses també va voler commemorar aquesta data amb un seguit d'actes i activitats. El matí del mateix divendres, davant de l'Ajuntament, un treballador va llegir el manifest i es va fer un minut de silenci. Ja a la tarda, la Plaça de la Dona va acollir una nova lectura del manifest, acompanyada de l'orquestra de guitarres de l'Escola Municipal de Música de Vacarisses (EMMV), que va interpretar peces ben variades: Monkey man, de Toots Hibbert and The Maytals; Oye como va, de Tito Puente, i Ami Tomake, un tema popular de l'Índia. Tot seguit, Gemma Argelaga i l'autora de Diario de una mujer de aire, Sahida Hamilo Solé, van llegir poemes, amenitzats pel professor de guitarra de l'EMMV Ignasi Coromines. Per la seva banda, tècnics de la Regidoria de Joventut van nomenar les 15 dones assassinades enguany als Països Catalans, mentre el públic encenia una espelma lila en record de cadascuna d'elles.

 

A més, al llarg de la vetllada, es van poder deixar missatges en contra de la violència de gènere per confeccionar un llaç. També hi van col·laborar l'alumnat de 6è de les escoles Font de l'Orpina i Pau Casals, el Casal de la Gent Gran, el Punt de Vol i el Cau.

 

La celebració del Dia Internacional contra la violència de gènere es va completar amb el taller Dona, Empodera't, un espai de dansa, meditació i cant, a càrrec de l'educadora social i tallerista Mina Torres i de la professora de dansa Esther Peretó. Per la seva banda, l'alumnat de 4rt d'ESO de l'Institut de Vacarisses participarà en tallers de prevenció de la violència de gènere, a l'abril.

 

Piula contra la violència masclista

Des de l'Ajuntament de Vacarisses, també es va difondre la nova edició del concurs Piula contra la violència masclista, dirigit a joves de 14 a 30 anys. El convoca el Consell Comarcal del Vallès Occidental a la tardor, coincidint amb la commemoració del Dia Internacional per l'Eradicació de la Violència contra les Dones. Per participar-hi, calia respondre la pregunta 'Què fas tu per no ser masclista?'. Les frases enviades es poden consultar al compte de Twitter @PiulaVallesOcc.

Darrera actualització: 1.04.2025 | 10:55