Mida

Ajuntament de Vacarisses
Inici
Activitats Tràmits

Tràmits

Què cal tenir en compte i quins tràmits s'han de realitzar per iniciar un negoci?

 

Si cal fer obres d'adequació a l'establiment, s'haurà de sol·licitar la corresponent llicència d'obres, tenint en compte l'accessibilitat al local.

 

Segons el lloc on interessi ubicar el negoci, hi poden haver condicions urbanístiques que regulin i/o limitin el tipus d'establiments que es poden obrir a cada zona de la vila. L'informe urbanístic corresponent s'ha de sol·licitar al Departament de Serveis Tècnics de l'Ajuntament de Vacarisses mitjançant el següent formulari.

 

S’ha de tenir en compte prèviament a l’obertura de negoci, que s’ha d’efectuar el tràmit de legalització de les instal·lacions.

 

Quins tràmits podeu fer al Departament de Medi Ambient i Sostenibilitat?

 

Els tràmits que podeu realitzar al Departament de Medi Ambient i Sostenibilitat són els següents:

 

  1. Consulta de la classificació de l'activitat a iniciar i de la seva tramitació administrativa
  2. Tramitació de llicències d'activitats

 

Com puc saber el tràmit corresponent?

 

Si vols informació prèvia sobre el tràmit que has de dur a terme per iniciar l'activitat, omple el formulari que trobaràs aquí

 

 

Com puc demanar la llicència d'activitat pel meu negoci?

 

En funció de les característiques de l'activitat i del local, correspon una tramitació o una altra:

Per a activitats comercials amb superfície de venda igual o superior a 2.500 m², s'ha de tramitar la llicència comercial davant de la direcció general competent en matèria de comerç de la Generalitat de Catalunya (article 19 del Decret llei 1/2009, de 22 de desembre). L'atorgament de la llicència comercial haurà de ser prèvia a la sol·licitud de la llicència d'obres.

 

 

Existeixen altres tramitacions municipals relacionades que et poden interessar en funció del tipus de negoci. Algunes poden ser prèvies a l'obertura i d'altres es poden tramitar un cop iniciada l'activitat:

  • Gestió de residus: Generareu diferents tipus de residus i anualment haureu de pagar la corresponent taxa. El Departament de Medi Ambient i Sostenibilitat s'encarregarà de fer el càlcul anual de la mateixa, segons l'Ordenança Fiscal número 18.
  • Servei de Salut Pública: Consulteu si necessiteu un registre sanitari. Adreceu-vos-hi si teniu productes alimentaris, si feu restauració, si voleu oferir serveis de tatuatges i pírcings o per a nuclis zoològics. 

A la plana web de la Diputació de Barcelona podeu consultar les condicions sanitàries bàsiques que cal considerar per realitzar la vostra activitat a les Fitxes de condicions higièniques i sanitàries dels establiments minoristes d'alimentació, que tenen caràcter orientatiu.

 

Així mateix, ofereix Guies de pràctiques correctes d'higiene, d'autocontrol i documents relacionats amb les bones pràctiques, per ajudar als operadors dels establiments minoristes d'alimentació a implantar sistemes d'autocontrol de l'activitat.

 

AJUNTAMENT DE VACARISSES
Pau Casals, 17 - 08233 Vacarisses
Tel.: 93 835 90 02 - ajuntament@vacarisses.cat

Amb la col·laboració

Logo Diputació de Barcelona
© 2013 Tots els drets reservats